poniedziałek, 21 lutego 2011

Ciasto jogurtowe francuskiego przedszkolaka

Jest to ciasto, które weszło do kanonu zajęc w przedszkolach Francji i Nawarry. Ciasto pokazała mi mama a ja postanowiłam że skoro przedszkolaki potrafią to i ja spróbuję. Efekt poniżej. Zródło galeria potraw

 Ciasto jogurtowe francuskiego przedszkolaka
  • standardowy (150g) kubeczek jogurtu naturalnego niesłodzonego
  • 2 kubeczki cukru
  • 3 kubeczki mąki
  • 1 kubeczek oleju z pestek winogron (albo inny neutralny np Kujawski)
  • -Dodatkowo:
  • 3 jajka
  • proszek do pieczenia (11g)
  • cytryna
  • -lukier z cytryny i cukru pudru
Potrzebny jest standardowy (150g) kubeczek jogurtu naturalnego niesłodzonego. Jogurt wylać do miseczki, kubeczek umyć i osuszyć. Następnie odmierzyć: 2 kubeczki cukru, 3 kubeczki mąki, 1 kubeczek oleju.
Jajka roztrzepać, dodać cukier i ubijać aż masa będzie biała. Dodać olej, ciągle ubijając. Dodać skórkę otartą z cytryny, jogurt, przesianą mąkę i na koniec proszek do pieczenia. Dodałam jeszcze sok z 1/2 cytryny. Wszystko razem dobrze utrzeć, (wrzuciłam jeszcze czekaladowe twarde wiórki dekoracyjne) i wymieszałam łyżką, wlać do posmarowanej i wysypanej mąką foremki, (piekłam w tortownicy z kominem) piec 45 min na 190°C.
Gdy ostygnie wyjąć z formy i polukrować.

Takie ciasto kiedy uda sie to niezywykła radocha. Byłam przeszcześliwa, bo w końcu to było moje pierwsze ciasto i zapowiedziałam mamie,  że za tydzień robię powtórkę :) Pomoc mamy ograniczyła sie do wyciagniecia produktów, włączenia piecyka i nadzorowowania, szczególnie przy mikserze. Cała reszta to moje osobiste dzieło.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz