niedziela, 22 stycznia 2012

Prezent dla babci i dziadka - murzynek

Z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka postanowiłam przygotować dla niech jako prezent ciasto. Mama doradziła mi żeby wybrać murzynka bo jest najprostsze. Poszukałam i znalazłam przepis na murzynka z dżemem na stronie Kulinarne Spotkania, który bardzo mi się spodobał bo był łatwy i nietypowy. Zrobiłam go w formie o kształcie serduszka. Prezent zaliczam do udanych, bo widok takiego ciasto samodzielnie przeze mnie upieczonego bardzo ucieszył moich dziadków.


Murzynek z dzemem

  • 2 jajka
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1 czubata łyżka kakao
  • 10 łyżek dżemu z czarnej porzeczki
  • 2 szkl. mąki
  • 1 i 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szkl. mleka
  • 1/2 szkl. oleju (kujawski)

Wymieszać razem mąkę, sodę oczyszczoną, proszek do pieczenia. Jajka wbić do miski miksera, dodać cukier i ubić do białości, następnie  kakao,  dżem cały czas miksując na najmniejszych obrotach.  Na koniec dodać mąkę, oliwę, mleko i wymieszać mikserem.  Formę można wysmarować masłem i wysypać bułką lub wyłożyć papierem do pieczenia i wylać do niej ciasto. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st. C i piec ok. 45-50 min.
Po upieczeniu wyjąć z piekarnika, ostudzić w foremce. Gotowe ciasto polać polewą czekoladową i udekorować np cukrowymi serduszkami i napisem przy użyciu białego pisaka cukrowego.



8 komentarzy:

  1. bardzo sie ciesze, że ciasto smakowalo:) a foremka jest super)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziekuję za miłe komentarze.

    OdpowiedzUsuń
  3. też zawsze jako prezent dla dziadków robię słodkości ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moi dziadkowe niestety nie mogą otrzymać takiego prezentu, ponieważ muszą ograniczać cukier z powodów zdrowotnych. Na szczęście jest wiele innych i ciekawych pomysłów. Możecie sprawdzić sobie np. stronę https://duka.com/pl/prezenty/prezenty-dla-dziadka Macie na niej świetne propozycje. Ja wybiorę tam coś dla dziadka.

    OdpowiedzUsuń