niedziela, 9 września 2012

Muffinki chlebowe z prażoną cebulką


Postanowiłam wziąć udział w akcji ogłoszonej na blogu "Kuchnia Ireny i Andrzeja" i upiec swoje pierwsze bułeczki. Skorzystam z przepisu z tego blogu, bo wydały mi sie łatwe i niecodzienne. Zmieniłam także nadzienie.  Przepis dodaję do akcji "Upiecz Smakowity Chleb", organizowanej przez blog Ireny i Andrzeja. Patronem akcji są Zakłady Tłuszczowe"Kruszwica", producent margaryny Smakowita.
Na reszcie sie zmusiłam i zrobiłam pierwszy, własny wypiek :) O to efekty: D

Składniki:

1 i 1/4 szkl. wody
1 łyżka cukru
2 i 1/4 łyżeczki drożdży suchych (7g)
1 i 1/4 łyżeczki soli
1 łyżka oliwy z oliwek
2 szkl maki chlebowej
1 szkl maki pszennej
2 łyżki posiekanej zielonej cebulki
3 łyżki prażonej cebulki
oregano, bazylia, czerwona papryka 
dodatkowo 1 szklanka mąki do wyrabiania

Umieścić wszystkie składniki w mikserze, wyrobić używając haka aż się wszystko połączy w dość kleiste ciasto. Zostawić na godzinę w ciepłym miejscu lub piekarniku do wyrośnięcia. Kiedy ciasto będzie gotowe przełożyć na posypana mąką stolnice, wyrobić dodając stopniowo szklankę mąki, aż ciasto przestanie kleić sie do rak. Odrywać po kawałku i formować małe kulki. Naoliwić blaszkę do muffinek i wkładać po 3 kulki otworów na babeczki. Posypać ulubionymi ziołami i odłożyć na 45 min w cieple miejsce pod przykryciem. Nagrzać piekarnik do 180 stopni i piec 25-30 min. Odstawić do wystygnięcia.



Wyszło 12 bułeczek, idealne na moje śniadanie i szkolnych „sępów”. Smacznego:)






Upiecz Smakowity Chleb!

4 komentarze:

  1. No coś niesamowitego, taka młoda osoba i takie wypieki. Gratuluje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, tego mi potrzeba w najbliższym czasie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne masz pasje. Pielęgnuj je:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję za miłe komentarze :)

    OdpowiedzUsuń