sobota, 12 listopada 2011

Zupa cebulowa staropolska

Wczoraj mama powiedziała ze przez tydzień będziemy gotować po polsku, bo jest fajna akcja na jednym z portali kulinarnych. Wypytałam mamy o szczegóły i postanowiłam że i ja się włączę. Poszłam po książkę kucharską babci i wyszukałam sobie przepisy z kuchni staropolskiej, które są na tyle proste że jestem w stanie je zrobić (oczywiście pod bacznym okiem mamy). Pierwsza jest zupa cebulowa. Przepis pochodzi z książki kucharskiej Zofii Zawistowskiej z 1982r. Te zupę przygotowałam w ramach akcji "Gotujmy po polsku"której patronem jest serwis  zPierwszegoTloczenia.pl


Zupa cebulowa staropolska


75 g cebuli
pietruszka
por
łyżka masła
500-750ml wody (w zależności od tego jak gestość ma mieć zupa) 
1/2 szklanki śmietany
1 żółtko
sól
pieprz czarny 
grzanki z weki
natka pietruszki


Cebule pokroić w piórka, por i pietruszkę drobno. Na patelni rozgrzać masło i lekko poddusić warzywa. Gdy zmiękną zalać wodą, osolić, gotować przez 20 minut, następnie zmiksować na gładko. Zdjąć z ognia. Żółtka wymieszać ze śmietaną i wlać do zupy mieszając szybko, żeby się nie zważyły. Przyprawić do smaku pieprzem i solą. Na suchej patelni obrumienić kawałki chleba i posypać nimi zupę. Na koniec posypać zupę posiekaną natką pietruszki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz