piątek, 4 listopada 2011

Moje tiramisu, czyli najlepszy deser

Bardzo lubię tiramisu, wiec poprosiłam żeby mama nauczyła mnie jak je zrobić. Okazało się że to bardzo prosty deser i każdy może go wykonać. Moja wersja tego włoskiego dania jest oczywiście bez alkoholu, za to z fajną kakaową dekoracją.  Dodaje go do akcji Viva Italia w kategorii dolci e un caffé.



Moje tiramisu, czyli najlepszy deser


  • 25 dkg serka mascarpone
  • 1/2 szkla kakao
  • 330ml śmietany kremówki
  • paczka podłużnych biszkotów (ok 20sztuk)
  • ciemne kakao
  • 50 g cukru
  • 100 g migdałów płatki
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • garść płatków migdałowych do dekoracji



Zimną śmietankę ubić mikserem na sztywno. W misce wymieszać mascarpone z ekstraktem z cukrem na krem i wymieszać z bitą śmietana. Połowę biszkoptów ułożyć w naczyniu nasączyc kakao. Biszkopty posmarować połową kremu. Posypać uprażonymi migdałami. Ułożyć pozostałe biszkopty nasączyć kakao. Przykryć pozostałym kremem, wygładzić powierzchnię. Przez sitko oprószyć całość warstwą kakao a wykorzystując foremki można zrobić kakaowe wzorki, dodając płatki migdałowe. Deser owinąć folią. Wstawić do lodówki co najmniej na cztery godziny. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz