niedziela, 14 października 2012

Zupa cebulowo-pomidorowa mojej mamy

W tym tygodniu byłam chora i spadł na mnie obowiązek zrobienia obiadu. Moja mama bardzo często robi pyszna zupę pomidorowa z cebula, która jest lekko ostra i pachnie ziołami i dodaje do niej kukurydze. Postanowiłam ze i ja się jej nauczę i ja zrobię. No i wyszła  Dla ostrości dodałam sambal oelek, bo nie było w domu chilli. Zupa okazała się być bardzo prosta w przygotowaniu. 


Zupa cebulowo-pomidorowa mojej mamy 
  • 3 ząbki czosnku
  • 5 cebul
  • 1,5 l rosołu
  • 4 łyżki koncentratu pomidorowego
  • sól, pieprz
  • łyżka oregano
  • kilka gałązek tymianku
  • 1-2 łyżeczki sambal oelek
  • szczypta cukru
  • 1/2 puszki kukurydzy
  • natka pietruszki
  • 3 łyżki oliwy 

Cebule pokroić w piórka, czosnek posiekać. Na patelnie rozgrzać olej, dodać cebule i smażyć do lekkiego zeszklenia. Czosnek dodać do cebuli., znowu chwile podsmażyć  Dodać przecier,  wymieszać, przesmażyć żeby się  skarmelizował, podlać chochlą bulionu, wymieszać  przelać wszystko do garnka z bulionem i na wolnym ogniu gotować ok. 10 minut tak by cebula nie straciła swej jędrności a smaki się przegryzły. W miedzy czasie przyprawiamy sola, pieprzem, paprykami, oregano, dodajemy tymianek, gdyby potrzeba dodajemy trochę cukru. Dodałam także sambal oelek, żeby podkręcić smak na lekko ostry. Zupa jest słodka dzięki cebuli i pikantna dzięki czosnkowi i przyprawom. Ma swój wyrazisty smak. Na koniec jeśli mam wsypuje do zupy kukurydze. Mozna także posypać startym serem. Polecam bo jest szybka i prosta.




2 komentarze:

  1. Rewelacyjna! O wiele lepsza i bardziej wyrazista smakowo od zwykłej cebulowo :)

    OdpowiedzUsuń